Plopsa zet een grote stap in haar Europese groeistrategie door haar themaparken onder een uniforme merknaam te brengen. Het bekende pretpark in Wallonië krijgt een nieuwe naam en gaat voortaan door het leven als Plopsaland Ardennes. Hiermee sluit het park zich aan bij de bestaande Plopsaland-locaties in De Panne en Duitsland. De wijziging past binnen een bredere strategie om de merknaam in heel Europa te versterken.

Uniforme merknaam voor grotere herkenbaarheid

Door de grootste outdoorparken onder dezelfde naam te plaatsen, wil Plopsa Group een sterker en herkenbaarder merk neerzetten over de landsgrenzen heen. De naamswijziging is een logische stap om de internationale zichtbaarheid en positie te versterken. Ook het voormalige Holiday Park in Duitsland maakt deel uit van deze rebranding en heet voortaan Plopsaland Deutschland.

Historische verandering voor Plopsaland Ardennes

De naamswijziging betekent het einde van een tijdperk voor het Waalse pretpark, dat bijna een halve eeuw onder de naam Coo bekendstond. Het park, gelegen bij de beroemde Watervallen van Coo, begon in 1976 onder een andere naam en werd in 2005 overgenomen door Plopsa. Ondanks de nieuwe naam blijft het park zijn kenmerkende uitstraling behouden. Pretparkacties en kortingen blijven beschikbaar voor bezoekers die op zoek zijn naar voordelige tickets en arrangementen.

Nieuwe investeringen en uitbreidingen

Naast de naamswijziging wordt er flink geïnvesteerd in de parken. Plopsaland Ardennes opent deze zomer een nieuw themagebied rond Maya de Bij, met drie nieuwe familieattracties. In Duitsland wordt een groots investeringsplan uitgerold, waaronder de bouw van een nieuw waterpark, Plopsaqua Haßloch.

Nieuwe website en toekomstvisie

Om de merkbeleving te versterken, lanceert Plopsa een vernieuwde website waarop bezoekers alle parken eenvoudig kunnen terugvinden. Dit markeert het begin van een bredere groeistrategie waarbij verdere investeringen in de toekomst van de parken en de Europese expansie centraal staan.